דף הבית » בלוג » איך מתקנים צבע בוידאו?
איך מתקנים צבע בוידאו?

איך מתקנים צבע בוידאו?

עריכת צבע בוידאו זה דבר שהוא ממש משמעותי, מכיוון שדרכו מעבירים לצופה את כל העיקרון של הסרטון. התיקון של הצבע בסרטון הוא חלק מאפקט שהתוכנה מאפשרת לך, כדי לגרום להתאמה של העריכה לסרטון עצמו. בנוסף כמובן לכל שאר העריכות כמו השמע, עיצוב, מעבר בין אפקטים, ועיצוב חיצוני.

כל עורך וידאו יודע שהמשמעות של צבע בוידאו היא קריטית, ויש מקרים שבהם גם תיקוני צבע לא יוכלו להציל את הסרטון כמו – "חלק שרוף" וכיוצא בזה. (חלק שרוף זה מצב זה מצב שיש אזור סופר בהיר, ואם נחשיך את האזור נעלים פרטים אחרים מהסרטון) לכן גם חשוב לדעת איך לצלם לפני שרוצים לעשות עריכת סרטונים.

רוב התיקונים של הצבע בסרטון הם ב- 3 שלבים: 1) לבדוק את הטון של הסרטון 2) אזורים ספציפים בסרטון 3) התיקון הסופי שאנחנו עושים מעצמנו.


מה הם השלבים לתיקון צבע?

1) Curves / עיקולים

הצבעים הראשיים בכל תמונה הם הירוק הכחול והאדום. ולכן התפקיד העיקר של העורך וידאו הוא פשוט לשלב ביניהם ככה שיהיה איזון מושלם, וזה בדיוק הכלי שגורם לזה לקרות. ניתן להשפיע עם הכלי הזה על כל אזורי הצבע, ולכן מומלץ לעבוד איתו בחכמה ולא סתם רק כדי לסיים.

1) saturation / רויה

עם הכלי הזה של הרויה אתם יכולים להחליט איזה צבע יקבל יותר כוח במהלך הסרטון, מבלי להחסיר מהנראות של הצבעים האחרים שמשולבים בתוכו. ניתן גם דרך הכלי הזה לחזק צבעים מסויימים שאתם רוצים או להחליש אותם.

1) Contrast / ניגוד

ברגע שאנחנו נגדיל את הניגודיות של הסרטון, אנו נגרום לזה שאזורים מסויימים שהם למשל מוארים – להיות מוארים יותר. כנ"ל נגרום לאזורים חשוכים להיות חשוכים יותר. ניתן לעשות את זה גם בצורה ידנית וגם עם כפתור אוטומטי.

1) black / הגדרת השחור

שאנו אומרים "שחור" אנחנו מתכוונים לצדדים היותר חשוכים של הסרטון, ובכל סרטון יהיו כמה אזורים שחורים כאלו. מה שחשוב בהורדת השחור זה שלא לפגוע בדברים החשובים בסרטון, ויש מדדים מיוחדים שעוזרים לזה.

1) high colors / צבעים גבוהים

אחרי שטיפלנו בכל השחור כמו שראינו לעיל, נצטרך עכשיו לטפל בלבן (בצבע הבהיר) והמטרה שלנו היא לטפל בזה הכי טוב שאפשר מבלי לשרוף את הסרטון. (ניתן להנמיך את ה- Brightness כדי למנוע שריפה מיותרת של הסרטון)


צריכים עזרה בעריכת הסרטון שלכם? פנו אלינו עכשיו!