עריכה וידאו מקצועית מתחילה עם אינטרנט מהיר

אנחנו חיים בעידן ויזואלי. אין כמעט אדם שלא נחשף לשלל סרטונים ביוטיוב, בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ויש כמובן עוד שלל זירות שמועלים אליהן קטעי וידאו. כשכולם מורגלים לצרוך מגוון רחב של תכנים באמצעות סרטונים, אין פלא שזהו כלי שיווקי אפקטיבי להפליא, ולכן גם פופולרי. 

גם הקלות שבה ניתן לצלם וידאו באיכות גבוהה תורמת להתרחבות הניכרת של השימוש בסרטונים לשלל מטרות. כשכל סמארטפון הוא גם מצלמה משוכללת, אין שום סיבה לא לייצר עוד ועוד סרטונים, למשל לטובת מיתוג העסק כמוביל ומועיל. יחד עם זאת השפע האינסופי כמעט של תכני וידאו מחייב בולטות – והמפתחות העיקריים הם תוכן עם ערך מוסף אמיתי ועריכה מדויקת.

למה כדאי להשקיע בעריכה מקצועית?

לעריכה מקצועית יש ערך עצום: סרטון שלא ערוך היטב, גם אם הוא כולל תוכן חשוב, עלול לשעמם את הצופים. האצבע על ההדק, או ליתר דיוק על מסך הסמארטפון או המקלדת, קלה, הסבלנות מועטה, ולכן ללא עריכה שתייצר את הקצב הנכון לסרטון הוא עלול שלא לממש את הציפיות שלכם.

בנוסף, עריכה עוזרת לספר את הסיפור בדרך הטובה ביותר האפשרית. כל סרטון הוא בסופו של דבר סיפור שחשוב לבנות אותו נכון, ובהתאם עריכת וידאו היא לא עוד פעולה טכנית אלא אמנות של ממש.

איך להבטיח עריכה איכותית באמת?

עריכת סרטונים מקצועית נשענת על שני מרכיבים: ציוד איכותי וניסיון נרחב.

הציוד הנחוץ כולל מחשב חזק, תוכנת עריכה מתקדמת, ולא פחות חשוב – אינטרנט מהיר מבוסס סיבים אופטיים. הסיבים המבוססים על זכוכית הופכים לנפוצים יותר ויותר, בעיקר בזכות מהירות העברת המידע לאורך כל סיב, גם אם הוא ארוך מאוד. עוד יתרון של סיבים אופטיים בתחום התקשורת הוא האמינות – המידע שעובר לאורכם מגיע בדיוק כפי שנשלח, כך שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.

בנוסף, הסיבים האופטיים חסינים בפני הפרעות אלקטרומגנטיות ואחרות. בהקשר של עריכת וידאו החיבור האיכותי לרשת מקנה יכולת לעבוד על כל סרטון ללא הפרעות וללא עיכובים מיותרים – וכך לספק ללקוח את התוצאה האופטימלית בזמן קצר ככל האפשר.

הניסיון הנרחב של עורך הווידאו קריטי גם בהיבט הטכני של איכות העריכה, וגם מסיבה משמעותית אפילו יותר: היכולת להתאים את התוצאה למאפיינים הספציפיים של בעל או בעלת הסרטון והסרטון עצמו.

התאמה מושלמת למטרה הספציפית

לכל קטע וידאו – בין אם מדובר על קליפ, על סרטון תדמית, על כתבה, על פרומו, על סרטון פרסומת או כל תוכן אחר – יש מטרה ספציפית. מהמטרה נגזר האופי הנכון לסרטון, ועוד שיקול שנלקח בחשבון בזמן העריכה הוא המאפיינים של בעל או בעלת הסרטון ו/או העסק שעבורו נוצר הווידאו. בנוסף נדרשת התאמה לקהל היעד הרלוונטי של אותו סרטון, וכדי להתייחס לכל האספקטים האלה בכל פריים ופריים ברמת דיוק מרבית, נדרש עורך וידאו מקצועי, מנוסה ואחראי.