פרמטרים מרכזיים ברכישת מצלמות מקצועיות לסרטונים שיווקיים

מספיק לרפרף מעט בטיק טוק ובאינסטגרם כדי לגלות שישנם מאות סרטונים שיווקיים העולים יום יום הן על-ידי משווקים מקצועיים והן על-ידי בעלי עסקים המבקשים לשווק את העסק שלהם בכוחות עצמם דרך סרטונים וויראליים ברשת.

אך כדי שסרטון יהפוך לוויראלי או שיווקי, לא מספיק רעיון טוב (אם כי הוא חלק בלתי נפרד מן התהליך), ועלינו להצטייד גם במצלמה איכותית שתשקף את השקעתנו נאמנה. 

בחיפוש אחר מצלמה מקצועית לסרטונים שיווקיים, ישנם מספר פרמטרים ומאפיינים שחשוב לקחת בחשבון. בחירת המצלמה תלויה כמובן בצרכים שלכם ובתקציב. אך ישנם היבטים שמוכרחים לעמוד לנגד עיניכם בעת הרכישה, ועליהם אל לכם להתפשר.

רזולוציה

בואו נתחיל קודם כל מן הבסיס. כיום מצלמות הווידאו לסרטונים שיווקיים מאפשרות לצלם באיכות 4K ואתם בהחלט לא רוצים להתפשר על פחות מכך.

כיום ישנן אף אפשרויות להצגת סרטונים באיכות 8K, ובחירה ברזולוציה שכזאת תאפשר לכם רמת פירוט נפלאה ומרהיבה עבור הצופים, וכן גמישות מרבית במידה ותרצו לקחת את הסרטון לאחר מכן לשלבי הפוסט-פרודקשן.

קצב הפריים

חפשו אחר מצלמות שיכולות לצלם בקצבי פריימים שונים, כולל 24fps למען מראה קולנועי שאיננו מתפשר ולו על הפרטים הקטנים.

במידה ואתם שוקלים לערוך סרטונים שחלקם גם יכללו הילוכים איטיים, הרי שמומלץ לחפש אחר מצלמות ווידאו שכוללות קצבי פריימים גבוהים יותר דוגמת 60fps או אפילו 120fps. עם זאת, דעו כי קצב של 60 פריימים לשנייה יכולים בהחלט להספיק.

גודל החיישן

חיישן גדול יותר מציע לרוב ביצועים טובים יותר בתנאי תאורה לקויים. כמו-כן, חיישן מתקדם ורגיש מאפשר לשלוט בעומק השדה, וליצור מראה קולנועי דוגמת פוקוס על האובייקט המצולם, וטשטוש המרקע, דבר אשר ימחיש מהו האובייקט שנמצא בפרונט.

לרוב גודל החיישן ישפיע באופן מהותי על עלות המצלמה, אך תהיו סמוכים ובטוחים כי זהו פרמטר שלא תתחרטו עליו.

תאימות עדשות

אל תתפתו לרכוש מצלמות במחירים מוזלים אך שאינן מאפשרות להצמיד אליהן עדשות נוספות, או שמצריכות מתאם מיוחד עבור עדשה. לרוב המתאמים אינם מספקים את עבודתם נאמנה, וישנם הבדלים משמעותיים בין המצלמות.

וודאו אם כן, כי המצלמה תומכת במגוון עדשות, לרבות עדשות המספקות צילום אופקי רחב יותר שיתפוס את מרבית התמונה.

כניסות שמע

היבט נוסף שימנע מכם מלהתפתות ולרכוש מצלמה במחיר מוזל, הוא אפשרויות הכניסה למכשור שמע.

חפשו אחר מצלמות עם כניסות XLR או מיקרופון באיכות גבוהה, וזאת כדי שתוכלו ללכוד את האודיו ברמה מקצועית.

כדאי לדעת, על איכות הנראות של הסרטון עוד ניתן להתפשר. אך אם הצופים שלכם יתקשו להבין את מה שאתם אומרים, או שאיכות השמע תהיה צורמת לאוזן, הרי שאתם תאבדו את הצופים שלכם בתוך זמן קצר.

הקפידו על הכללים הבאים, והיו סמוכים ובטוחים שתבצעו את ההחלטות הנכונות, ולו בתקציב מוגבל.

צריכים עורך וידאו? פנו אלינו עכשיו!