שילוב הבינה המלאכותית בענף עריכת הסרטונים

היא הוכרזה בריש גלי רק לפני מספר חודשים, וכיום אין אדם (ולו הטכנופוב הגדול ביותר) שאיננו מכיר את המושג בינה מלאכותית או בשמה הלועזי AI.

השפעתה ניכרת בכל תחום, יש המשוחחים אודותיה בהערצה ופליאה, ויש המסתכלים עליה בחשש. היא מציגה יכולות המחליפות את עבודתם של רבים, תוך שהיא עושה זאת בשניות ספורות עד דקות בודדות.

ותוצאותיה? היו כבר ציירים ואמנים שהתרעמו לנוכח ציורי שמן מרהיבים ביופיים שנוצרו בין רגע אחד. ה-AI מסוגלת לייצר תכנים מקוריים, תמונות וויזואליות מרשימות ו.. ובכן היא גם עושה את דרכה אל עולם הסרטונים.

במכללת הורייזון לאבס נתנו לנו הצצה קטנה לרשמיהם באשר לבינה המלאכותית ומידת השפעתה על עולמות התוכן הוויזואלי.

להחליף? או לעזור? מעמדה של הבינה המלאכותית

בראייה כללית אל עבר הבינה המלאכותית ויכולותיה, הרי שהיא מחזיקה בשני יתרונות מובהקים: היא מקצרת את זמני העבודה, וחשוב מכך: היא מאפשרת לבעל או בעלת המקצוע לעסוק בעיקר ולא בטפל.

החברות המובילות במשק בארה"ב דנות ב-AI מדי שבוע ושבוע, תוך שהרושם הכללי המתקבל הוא כי עסק שלא יצעד עם קדמת הטכנולוגיה, ימצא עצמו בתוך שנים ספורות משתרך מאחור.

בראיית עולמה של הורייזון לאבס וכמוה גם אנו רואים זאת כך: הרי שהבינה המלאכותית איננה נועדה להחליף את העבודה האנושית, כי אם לעמוד לעזרתה ולסייע.

ככל שנשכיל להפוך אותה לכלי עזר מקצועי, הרי שהיא תהא למעשה עוד מיומנות המצטרפת לסל מיומנויות הנדרש מעורכי סרטונים, מגרפיקאים, ממקדמי אתרים, בוני אתרים, מתכנתים וכיוצא בכך.

עריכה אוטומטית על-ידי AI

יותר ויותר כלי בינה מלאכותית היוצאים כיום לאור, מציגים  יכולות עריכה המנצחת את המיצג הוויזואלי של חומר הגלם, והופכת אותו לסרטונים ערוכים עם קליפים מרשימים.

העריכה כוללת סידור כרונולוגי, חיתוך, הוספת אפקטים למעברים חלקים, דבר אשר יכול לחסוך זמן, וכן לאפשר לעורך הסרטונים לקבל השראה באשר לסגנונות עריכה שונים.

האם זה בהכרח אומר שהעריכה הסופית תיעשה על-ידי בינה מלאכותית? בסופו של דבר לכולנו ישנן בקשות אישיות, ויז'ן ורצונות מסוימים. כאן הגורם האנושי יכתיב את הטון. אך בפרק זמן קצר יותר ויעיל הרבה יותר.

זיהוי רגעי "פיק"

בכל סרטון וסרטון שאנו עורכים, הרי אנו מחפשים את רגעי השיא, אותן סצנות שמוסיפות פלפל לסרטון התדמית, בונות הציפייה ויוצרות את המתח.

יישומי בינה מלאכותית שונים מציגים יכולות הולכות ומתפתחות בניתוח וזיהוי רגעי מפתח, הבעות פנים ורגשות, דבר המקל עלינו העורכים לבחור מתוך חומר הגלם הרב, את התוכן הרלוונטי ביותר.

תיקוני צבע ופוסט פרודקשן

אפקטים חזותיים, אנימציות, רכיבי CGI ותיקוני צבע; כל אלו נעשים באופן ידני על-ידי מומחי פוסט פרודקשן אשר מכניסים בכל סרטון וסרטון אווירה מסוימת, תחושות מסוימות, קצב מהיר או איטי, נימה עניינית או נימה משפחתית. כלקוחותינו, הרי שהבחירה היא בידיים שלכם.

יישומי AI שונים מדווחים ככאלו המסוגלים לערוך את המעבר על חומר הגלם על-ידי בקשה מפורטת הניתנת מטעם עורך הווידאו, ובכך אף לספק מספר אפשרויות עריכה בתוך דקות בודדות.

היכן הבינה המלאכותית נמצאת כיום בעולמות עריכת הסרטונים?

ובכן, אנו מסתכלים אל עבר העתיד, ובקצב המסחרר של ההווה, ברור לכול כי הדבר כבר נמצא ממש מעבר לפינה.

יכולות ה-AI עדיין צריכות להשתפר על-מנת שיהפכו לכלי עזר, אך אנו סמוכים ובטוחים שהעתיד כבר ממש כאן. מתפקידנו ומתפקידם של כל בעל ובעלת מקצוע, הוא להיות עם האצבע על הדופק, ולהבטיח לכם הלקוחות – את השירות הטוב ביותר.

צריכים עורך וידאו? פנו אלינו עכשיו!