אם סרטונים ערוכים עוזרים ל-SEO של האתר?

לפי הערכות שונות, בשנת 2023 סרטוני וידאו היו כ-82% מהתוכן שנצרך ברשת. ובכן, אין נתון זה מפתיע – הרי סרטונים הם חלק בלתי נפרד מהעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, והם כמובן הדרך המועדפת על רוב האנשים לצרוך תוכן. אבל מה בנוגע לתחום קידום אורגני? האם סרטונים יכולים לעזור לנו לשפר את ה-SEO של האתר שלנו? ואיך נוכל להוציא את המיטב מהסרטונים שלנו? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

סרטונים איכותיים למען קידום אורגני טוב יותר

יש לציין כי שילוב סרטונים איכותיים באתר זו בחירה נהדרת עבור קידום אורגני, וזאת בשל מספר יתרונות. תחילה, בתור יוצרי התוכן – הרי כל הנושא של שיווק וקידום הופך להיות פשוט הרבה יותר באמצעות סרטונים מדויקים ואיכותיים. למעשה, ניתן אף להגיד כי שיווק וידאו זו הדרך הפשוטה ביותר להעביר מסר שיווקי בצורה יעילה. כאשר אנחנו משלבים סרטונים באתר שלנו, נוכל לעניין את הצופה, ככל הנראה בדרך הרבה יותר יעילה מתוכן שכולו מלל. נכון, תוכן כתוב איכותי הוא חשוב לא פחות – אך אין ספק כי מצד הגולשים, סרטוני וידאו זו הדרך הנוחה ביותר לצרוך תכנים. תכני וידאו איכותיים שנעשו נכון הם "קצרים וקולעים", כלומר – עוזרים לנו להעביר את המסר שלנו בצורה פשוטה ויעילה, והם דורשים פחות ריכוז מצד הגולשים.

רגע, איך סרטונים תורמים ל-SEO?

ובכן, אם נסתכל על הדברים מנקודת מבט של קידום אורגני בלבד, לשיווק באמצעות סרטוני וידאו איכותיים יש שני יתרונות מרכזיים. היתרון הראשון הוא, שסרטוני וידאו הם כלי חזק מאוד עבור יצירת קישורים חיצוניים. הרי כולנו צופים בסרטונים כל הזמן, ואם אהבנו סרטון מסוים – הרי שנשתף אותו עם החברים והמשפחה שלנו. כאשר אתרים אחרים מפנים גולשים ישירות אל האתר שלנו, הם כמובן גם עוזרים לנו להעלות את כמות התנועה באתר, מה שבסופו של דבר משפר את הדירוג שלו מבחינת מנועי החיפוש. יתרון נוסף הוא שיפור משמעותי של חווית המשתמש, ואילו חווית משתמש טובה היא חלק בלתי נפרד משיפור ביצועי ה-SEO של כל אתר.

איך מוציאים את המיטב מהסרטונים שלנו?

אחרי שהבנו כיצד סרטונים יוכלו לעזור לנו לשפר את ה-SEO של האתר, הגיע הזמן להבין איך להוציא את המיטב מהם. הנה כמה דוגמאות של סוגי סרטונים שונים, אותם שנרצה לשלב באתר שלנו:

  • סרטוני מוצר – אם אתם מציעים שירות ייחודי או מוצר מסוים באתר שלכם, תוכלו להעלות סרטונים שמסבירים עליהם.
  • מדריכים וטיפים – סרטוני טיפים ומדריכים קצרים עוזרים לכם לתת ערך בחינם לגולשים שלכם, ובעצם כך תוכלו להגדיל את הקהילה שלכם ולחזק את תחושת האמינות.
  • סיפורי הצלחה – לקוחות מספרים. עדויות של לקוחות שעזרתם להם עם השירותים והמוצרים הייחודיים שלכם. גם כאן, סרטונים מסוג זה עוזרים לחזק את תחושת האמינות בקרב הגולשים שלכם.

בשורה התחתונה

היום רוב האנשים מעדיפים לצרוך תוכן בתור סרטונים. אם נצליח להבין כיצד לנצל זאת לטובתינו, ולהכין סרטונים איכותיים ומדויקים שישדרגו את האתר שלנו – הרי שנוכל לשפר את יכולת הקידום האורגני שלנו בקנה מידה אדיר. בדיוק בשביל זה נרצה לעבוד עם מקצוענים שזהו תחום התמחותם, כמו מינץ – שיווק דיגיטלי לעסקים.