צילום מוצרים ועריכה וידאו מקצועית

החשיבות של צילום מוצרים

עסקים רבים מבינים את כוחם של האינטרנט והרשתות החברתיות בשיווק ומכירת המוצרים שלהם, וכדי לנצל את הכוח הזה בצורה המקסימלית חשוב להשקיע בצילום מוצרים איכותי ומקצועי. את התמונות שייצאו ניתן לשלב בחנויות אונליין, בפרסומות ממומנות ועוד. כאשר משתמשים בשירותו של צלם מוצרים מקצועי התמונות יצליחו לתפוס באופן מדויק גם את המראה של המוצר וגם את המהות שלו, כך שזה ימשוך אנשים ללחוץ על כפתור הרכישה. אבל לא מדובר בעניין של מה בכך- צילום מוצרים דורש הרבה תכנון מוקפד, ציוד משודרג ויצירתיות גבוהה. צלם מוצרים מומחה יידע איך לבצע את כל אלה ולהעמיד את המוצרים באור הזרקורים. וכמובן שהצילום עצמו הוא רק השלב הראשון- גם השלב השני, העריכה, הוא חשוב מאין כמוהו כי הוא מלטש את התוצר הסופי והופך אותו למושלם ככל הניתן.

צילום מוצרים בסטודיו לצילום

ההמלצה הגורפת של צילום (מוצרים) לאתרי אינטרנט היא להעמיד את הסט, כולל האובייקט, הרקעים ומערך התאורה בתוך סטודיו צילומים. מאחר ולרוב מדוברים במוצרים קטנים יותר, בתוך פוטו סטודיו אפשר למקם ולהעמיד אותם, לשלוט בתאורה, ברקע ובשאר האלמנטים שיהפכו את התמונה למה שהיא. סטודיו הוא גם מושלם לצורך צילום פקשוטים, כלומר צילום המוצר כפי שהוא באופן נקי על רקע לבן. עסקים רבים מעדיפים פקשוטים כי הם מציגים את המוצר בצורה פשוטה, מקצועית ונוחה להבנה. סטודיו הוא גם מושלם עבור צלם תכשיטים, לו יש את האתגר של צלם מוצרים קטנים מאוד ולהצליח לגרום להם להיראות זוהרים וגדולים מהחיים.

טיפ קטן של סטודיו לצילום מקס: צלמו בווידאו את מאחורי הקלעים של תהליך צילום המוצרים. חומר הגלם הזה יוכל לשמש אתכם בהמשך למטרות שיווקיות, מקצועיות ועוד. סרטוני BTS לא דורשים עריכת וידאו כיוון שמראים מאחורי הקלעים איך שהם.

קרדיט לצילום: סטודיו לצילום מקס

טכניקות תאורה

סט התאורה שתבנו בסטודיו הוא חשוב מאוד בעת צילום מוצרים מקצועי. הוא זה שמייצר את הטון, מדגיש את החלקים החשובים של המוצר מבחינה אסתטית ועוד. אתם צריכים שיהיו לכם לפחות שלושה גופי תאורה, אחד בתור הקי-לייט(אור ראשי)  ושניים שיעזרו לרכך, לתת מילוי מהצדדים וכדומה. אסור שהתאורה תהיה קשה מאחר וזה לא מחמיא לרוב המוצרים, ומומלץ שהתחושה תהיה טבעית ולא מלאכותית.

שימו לב גם לאלמנטים במוצר שאתם רוצים להבליט. צלם תכשיטים מנוסה ירצה להבליט את הניצוץ של היהלום או המתכת, ואפשר להשתמש לצורך זה בנורות לד או במרככים מיועדים. זה יעזור לייצר את אפקט ההשתקפות, אבל שימו לב שחשוב לנקות לפני זה את התכשיטים כדי שיהיו כמה שפחות פגמים שייתפסו בעדשה.

קרדיט: פוטו סטודיו מקס. מעצב תכשיטים: שלום קסירר

עריכת וידאו ותמונות בצילום מוצרים

כשמצלמים מוצרים לחברות ולעסקים, אפשר לעשות שני סוגי צילום: סטילס ווידאו. היום מאוד פופולרי לצלם מקטעי BTS(מאחורי הקלעים) על הסט אפ של תאורה בסטודיו, וזה מיועד לרילס/סטוריז ברשתות חברתיות. בנוסף אפשר להפיק סרט תדמית מושקע על המוצר עצמו עם תנועה, לעומת המבט היחסית סטטי של סטילס. השלב השני, אחרי צילום מוצר בוידאו זה גם לערוך אותו. עריכה מקצועית של מקטעי וידאו שונה לגמרי מעריכת תמונת סטילס. יש כאן brief שלפיו הצלם צילום מוצר, יש אולי כתוביות שיש להכניס, לעשות אפקטים שונים בעריכה, לשלב תקריבים עם זוויות יותר רחוקות, לשלב רקעים שונים ותנועה וכל האלמנטים האלה יהיו בסיס לעריכת וידאו. עריכה זאת דורשת תזמונים, למשל תזמוני מוזיקה במקטע מסוים ושילוב של קול של בן אדם במקום אחר, כלומר יש כאן התייחסות לתסריט קולנועי.

בניית הקומפוזיציה

צלם מוצר צריך לבנות קומפוזיציה מאוזנת שתאדיר את המוצרים ותחמיא להם. אם אתם הולכים על פקשוט אז הקומפוזיציה צריכה להיות מינימליסטית, עם מעט משחקי זוויות. חשוב גם שתקחו בחשבון את זה שאתם צריכים לייצג את הקנה מידה של המוצרים- זהו פרט מידע שלקוחות רוצים לקבל ויזואלית. אם אתם מעוניינים להוסיף אלמנטים נוספים בתמונה חוץ מהמוצר, אפשר לשחק עם עומק השדה, לשים פריטים נוספים ברקע שידגישו את המוצר, לשלב כמה עותקים של אותו מוצר באופן מעניין וכדומה. אפשר ומומלץ להיות יצירתיים עם זה- אבל אף פעם לא לשכוח מה המטרה הסופית. תוכלו להרחיב את הידע שלכם בכתבה על צילום מוצרים ותכשיטים לעסקים וקומפוזיציות, צילומי אווירה למוצרים ורפרודוקציות ולראות דוגמאות נוספות בנושא זה.

הרקע המתאים

צילום לאמזון ואתרים אחרים לרוב הולך על הכיוון המינימליסטי, יותר מאשר האומנותי. רקע לבן, אפור, שחור או בעל טקסטורה קלה הוא זה שיבליט בצורה הטובה ביותר את המוצרים וייראה את איך שהם נראים באמת. אבל כן אפשר לחרוג מכך ולמצוא רעיונות מעניינים שייצרו אופי ייחודי לתדמית המותג. רקעים עם הדפסים, הוספה של עציצים ופרחים, התנסות עם בלוקים של צבע ועוד- אם אתם מקבלים את החופש האומנותי לכך, לכו על זה. זה יגרום לתמונות להתבלט על פני הצילומים הבנאליים של עסקים דומים.

עריכה מקצועית

צלם תכשיטים יודע שתמונות ללא עריכה זה כמו שולחן בלי רגליים. אם אתם מצלמים ב-RAW זה משמעותי כי העריכה היא זו שתכניס את הצבע והתאורה, אבל גם אם אתם מצלמים בפורמטים אחרים- העריכה יכולה לתקן, לשפר ולעצב את התוצאה שלכם ולנצל את מלוא הפוטנציאל שלה.

קיימים המון סגנונות עריכה שאתם יכולים לבחור מביניהם. אם זה קו עריכה מינימליסטי, בהיר ופשוט, סגנון וינטג' שמוסיף אפקט של פילם, סגנון סינמטי שהופך את המוצרים לפריים מתוך סרט – יש הרבה סגנונות מגוונים להתנסות בהם- וחשוב להתאים בינם לבין המוצרים עצמם כדי שתהיה הלימה בין התוכן לצורה.

קרדיט: סטודיו לצילום מקס

תיקון ושיפור צבע

התוכנות השונות, ביניהן לייטרום ופוטושופ של אדובי, יכולות לעזור לעבודה של צלם סטודיו- ולאזן את הצבעים שבתמונה כולל הרוויה, הניגודיות ועוד. אלה ישפרו את המשיכה של המוצר וגם יוכלו לעזור לכם לשמור על עקביות בעת צילום סדרה של כמה תמונות לאותו קמפיין או חנות.

תיקון פגמים

תוכנות העריכה מאפשרות לכם לטשטש פגמים במוצרים. צלם תכשיטים משתמש בפונקציה הזאת המון- לצורך תיקון שריטות, העלמת אבק ועוד. כך כל המוצרים יהיו בעלי גימור מושלם. שימו לב אבל להשתמש בכלים האלה בעדינות, כדי שהתמונה לא תיראה מלוטשת מדי.

הוספת אלמנטים יצירתיים

עריכה מקצועית מציעה גם אופציה לביטוי יצירתי, אם זה באמצעות הוספה של ניצוצות קטנים לתכשיטים, חיבור של כמה תמונות יחדיו לקולאז', החלפת רקע (אם השתמשתם בצבע רקע מסויים), הדגשה של חלקים מסוימים בתמונה באמצעות מאסקינג וכדומה. תוכנת העריכה הופכת לקנבס של צלם מוצרים שיכול לשדרג את התוצאה הסופית באופן משמעותי.